مدیریت فرایندهای کسب و کار در صنعت ساختمان

مدیریت فرایندهای کسب و کار (Business Process Management) طیفی از نگرش های سیستماتیک ، تکنیک های مدلسازی و ابزارهای الکترونیک کردن  را در بر می گیرد .

اگر بخواهیم BPM را تبیین کنیم شامل مراحلی تیپیکال می شود که در منابع موجود در وب به وفور در مورد آنها مطلب وجود دارد .

اما آنچه که من طی این سالها عمیقا به آن باور پیدا کرده ام اینست که برای اجرای تمام مفاهیم مدیریتی از جمله BPM باید ملاحظات خاص آن صنعت و بلوغ سازمانی به دقت مد نظر قرار گیرد و در برنامه ریزی های استقرار آن مفهوم مدیریتی ، لحاظ گردد .

صنعت ساختمان ( ساخت و ساز واحدهای مسکونی ، اقامتی ، اداری و تجاری) نیز از این قاعده مستثنی نیست . ماهیت خاص این صنعت و میزان بلوغ آن در مدیریت فرایندها مهمترین نکات در پیاده سازی BPM در این صنعت است .

با توجه به سهم بالای این صنعت در اقتصاد کشور و اشتغال زایی ، اهمیت تسری نگرش سیستماتیک و مدیریت اثربخش فرایندها دوچندان می شود .

در نوشته های بعدی در خصوص زنجیره ارزش در این صنعت و انواع فرایندها مطالبی خواهم نوشت .

 

به دوستاتون بگین
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *