مدیریت فرایندهای کسب و کار در صنعت ساختمان
مدیریت فرایندهای کسب و کار (Business Process Management) طیفی از نگرش های سیستماتیک ، تکنیک های مدلسازی و ابزارهای الکترونیک کردن را در بر می گیرد .
اگر بخواهیم BPM را تبیین کنیم شامل مراحلی تیپیکال می شود که در منابع موجود در وب به وفور در مورد آنها مطلب وجود دارد .
اما آنچه که من طی این سالها عمیقا به آن باور پیدا کرده ام اینست که برای اجرای تمام مفاهیم مدیریتی از جمله BPM باید ملاحظات خاص آن صنعت و بلوغ سازمانی به دقت مد نظر قرار گیرد و در برنامه ریزی های استقرار آن مفهوم مدیریتی ، لحاظ گردد .
صنعت ساختمان ( ساخت و ساز واحدهای مسکونی ، اقامتی ، اداری و تجاری) نیز از این قاعده مستثنی نیست . ماهیت خاص این صنعت و میزان بلوغ آن در مدیریت فرایندها مهمترین نکات در پیاده سازی BPM در این صنعت است .
با توجه به سهم بالای این صنعت در اقتصاد کشور و اشتغال زایی ، اهمیت تسری نگرش سیستماتیک و مدیریت اثربخش فرایندها دوچندان می شود .
در نوشته های بعدی در خصوص زنجیره ارزش در این صنعت و انواع فرایندها مطالبی خواهم نوشت .
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.